Rotorua - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Geert Biggelaar - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Geert Biggelaar - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Geert van den Biggelaar

Blijf op de hoogte en volg Geert

21 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Heuj,

Het is alweer weekend en ik heb nog niets over mijn vorige weekend verteld! Toch wel een weekend dat de moeite waard was.

Zaterdag zijn we (Sabine, Stijn en ik) zonder Gerco naar Rotorua vertrokken. Op die plek voegden we ons bij een groep jongeren, die allemaal in Nieuw Zeeland stage lopen. Het merendeel van die groep kwam uit Nederland, maar daar kwam ik niet meteen achter. Iedereen praatte Engels tegen elkaar, dus het was best lastig voor me. Tot ik aan een aantal mensen vroeg waar ze vandaan kwamen. Uit Nederland! Hoorde ik keer op keer... Nu bleek dat ze Engels tegen elkaar spraken, omdat het anders heel vervelend was voor de paar niet-Nederlanders die er bij waren.

De eerste activiteit dit weekend was een bezoek aan een Maori-dorpje. De Maori zijn de oorspronkelijke bewoners van Nieuw-Zeeland. Heel interessant om hun oude leefwijze een beetje te leren kennen.
In dit dorpje gingen we op een gegeven moment kijken naar de traditionele dansen van de Maori. Op een gegeven moment mochten we zelfs meedoen. Wij deden dat natuurlijk, wat resulteerde in gruwelijk veel lachen!

Daarna gingen we naar een luge-baan. Beetje te vergelijken met een rodelbaan, maar dan moet je het ijs wegdenken. Helaas was het wéér gaan regenen, waardoor de activiteit toch een stukje minder leuk werd dan wanneer het zonnig was. Onder anderen Stijn was een beetje te enthousiast in die glibberige weer en hij heeft een aantal schrammen overgehouden aan het lugen.

's Avonds was er een 'barbeque'. Erg lekker was het eten niet, maar het was wel gezellig met zo'n grote groep. Er was een zwembad bij het hostel waar we sliepen. Dit zwembad werd verwarmd doordat de aarde onder Rotorua veel warmte afgeeft. Hoe het precies werkt, weet ik niet, maar een zwembad met een temperatuur van een graadje of 40 is heerlijk!

Nog later op de avond zijn we naar de plaatselijke kroeg geweest, waar de rugbywedstrijd Frankrijk-Wales op het programma stond. Frankrijk won en stond daardoor als eerste land in de Finale.

Zondag gingen we raften. Eigenlijk zouden we op een rivier raften waar een waterval van 7 meter in lag, maar die rivier was door alle regenval te gevaarlijk geworden... Jammer... maar gelukkig konden we nu wel op een andere rivier raften. Erg leuk en niemand was uit de raft gevallen.. Ojawel, Bart (limburger, daar ontmoet) wel. Op een heel klein 'hobbeltje' viel hij eruit. Het gezicht dat hij daarbij trok was weer een slappe lach waard.

Na het raften was het alweer tijd om afscheid te nemen van de groep, want vrijwel iedereen uit de groep kwam uit Auckland en wij niet...

's Avonds nog de wedstrijd Nieuw Zeeland - Australië gekeken. Dit werd gezien als de finale van het wk rugby, omdat dit de twee beste landen waren die nog in de race waren voor het wereldkampioenschap. Nieuw Zeeland (the all blacks) won vrij makkelijk. We staan dus in de finale! Groot Feest!

Deze week zijn we voor het eerst zelf de koeien op één van de universiteitsbedrijven gaan melken. 300 koeien is wel wat anders dan de 50 koetjes die wij thuis melken. Toch was het een hele ervaring. Leuk om een keer te doen.

Dit weekend gaan we naar Hamilton, bungeejumpen en naar de waitomo (glow worm) caves. Ik ben benieuwd!

• 21 Oktober 2011 - 11:57

Timon:

Lijkt wel of je daar op vakantie bent in plaats van stage loopt. Het klinkt allemaal heel leuk in ieder geval :p

• 21 Oktober 2011 - 18:38

Berton:

ja ja en maar feesten en lol maken :P
    maar wel vette foto's

• 21 Oktober 2011 - 19:13

Jan En Gerrie:

zo'n stage lopen is toch hartstikke leuk.
    Gezellig feesten, mooie dingen zien/meemaken, ja en dan ook nog wat werken en leren. Veel plezier!

• 24 Oktober 2011 - 17:41

Ria Dekkers:

Hoi Geert,
    Je geniet er wel van zo te lezen.
    Groot gelijk!
    Veel groeten uit Uden!!!

• 25 Oktober 2011 - 06:54

Marcel:

Dolle boel daar bij de Maori's!
    Hebben die rugbyers hun openingsritueel van hun afgekeken? Je voelt je al goed thuis daar lees ik; WE zitten in de finale haha Kun je toch nog mooi een wereldkampioenschap vieren dit jaar!!! Staat daar het land dan ook op z'n kop? Sowieso, vanuit hier gezien...

• 25 Oktober 2011 - 20:30

Mieke:

hoi zwager van
    omdat jij de broer van bent en ik toch op waar ben jij nu aan het kijken ben ben ik ook benieuwd naar jou verhalen en hoe jou stage is en wil ook nog even reageren op je mooie reisverslagen
    heb al meerdere malen gelachen om je verhalen en zeker een van de eerste met de foto,s van het eten !!!
    zo wardeer je je moeders eten als je eens wat langer van huis bent!!
    geniet nog van de laatste weken !!!
    groetjes van moedertje van

• 25 Oktober 2011 - 21:08

Anet Van Den Biggelaar:

Hey Nieuw-Zeelander!
    Winnen die nieuw-zeelanders een keer met rugby en er wordt al meteen gesproken over 'wij' winnen!
    Gave foto's trouwens, van ook gave activiteiten! Wanneer komt je dansFILMPJE op waarbenjij?
    Groetjes, je lieve zus! ;)

• 28 Oktober 2011 - 09:29

Fam Derks:

Hoi avonturier Geert,

Ik zag een reactie van je op Simone's site, dus google ik ok effe naar jou site.
    Leuke verhalen kun jij schrijven met mooie foto's van vele nieuwe ervaringen!!
    Gelukkig regent het hier niet zoveel volgens mij als bij jullie, komt goed uit. We hebben hier de laatste dagen prachtig weer gehad (en nog) om piepers te rooien, en het eind is nu bijna in zicht....poeh, poeh!!!!

Geert nog heel veel succes met je stage en geniet verder nog van deze onvergetelijke mooie tijd.........

Groetjes aan de familie van Fam Derks uit Volkel.

• 31 Oktober 2011 - 14:13

Marleen:

Lache man! Om mee te dansen! Haha. Gauw nog je andere verslag lezen...
    Groetjes van je lieve zus.